درحال بارگذاری...

پهپاد های سیرنگ، ابزاری برای جلوگیری از سرمازدگی

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

پهپاد های سیرنگ، ابزاری برای جلوگیری از سرمازدگی


پهپاد های سیرنگ، ابزاری برای جلوگیری از سرمازدگی

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


جلوگیری از سرما زدگی به وسیله پهپادهای کشاورزی سیرنگ

یکی از مشکلات سالانه کشاورزان و باغداران سرمازدگی شکوفه‌های درختان در اواخر زمستان و یا اوایل بهار است. سرمای شبانه باعث می‌شود آب درون بافت شکوفه ها و برگ ها منجمد شده و به آن‌ها آسیبی جدی برسد.

یک روش کاربردی برای مقابله با سرمازدگی، ایجاد مه گرم با استفاده از دستگاه مه پاش حرارتی (Fogger) می‌باشد. از این دستگاه ها عموماً برای آفت زدایی باغات استفاده می‌شود، اما در سرمازدایی نیز بسیار کاربردی هستند.

تأثیر مه پاش حرارتی زمانی که بر روی پهپاد به کار رود بسیار بیشتر نیز می‌شود. زیرا که پهپاد می‌تواند در زمان بسیار کمتری کل محیط باغ را پوشش دهد.

بیشترین آسیب گیاهان در موقع سرمازدگی، زمانی است که آفتاب طلوع می‌کند؛ زیرا که گرم شدن ناگهانی شکوفه‌ها پس از یخ زدگی باعث می‌شود بافت آن‌ها به شدت آسیب دیده و از بین بروند. بنابراین زمان طلایی مقابله با سرمازدگی، نزدیک به طلوع آفتاب است؛ زیرا که حرارت دادن با مه، روند گرم شدن شکوفه‌ها را کندتر می‌کند. از آنجا که سرمازدایی در طول شب توسط پهپاد هزینه بر است، می‌توان از پهپاد تنها یک بار و در زمان طلایی سرمازدایی استفاده کرد.

از پهپاد مه پاش علاوه بر سرمازدایی، در مبارزه با آفات باغ‌ها نیز استفاده می‌شود. مزیت این مدل آفت زدایی نسبت به سم مایع این است که بخار می‌تواند کل نواحی درختان را در بر گیرد.


حامد محمد ولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


پهپاد سیرنگ پهپادسیرنگ سرمازدگی فاگر کشاورزی

این مطالب را هم بخوانید!

ارزیابی خاصیت تخم کشی عصاره زی...

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

کشاورزی مدرن و توازن میان توسع...

آیا میدانید کشاورزی مدرن برای حفظ منابع طبیعی چه تاثیری دارد؟ میدانید در کشاورزی مدرن افزایش بهره وری چگونه خواهد بود؟ حفظ منابع طبیعی به معنای حفاظت از خاک، آب، تنوع زیستی و حفظ محیط زیست است. این امر برای حفظ تعادل اکوسیستم‌ها و پیشگیری از تخریب زیستگاه‌های حیاتی بسیار حائز اهمیت است

ادامه مطلب »

در هنگام اختلاط سموم و کودها چ...

آیا میدانید در هنگام اختلاط سموم و کودها چه باید انجام داد؟ عنوان: توصیه‌های ایمنی در اختلاط سموم و کودها اختلاط سموم و کودها ممکن است به تداخلات خطرناک و تأثیرات منفی برای محیط زیست و سلامت انسان منجر شود. به منظور حفظ ایمنی و کاهش اثرات آسیب‌زای این فعالیت، توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید: 1...

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116